Bądźmy realistami. Bez względu na to, jak świetne jest Twoje organiczne SEO, zawsze będzie ono dość ograniczone. Google nie poświęca ci tyle samo uwagi, gdy masz linki i opisy swojej witryny w artykułach lub innych treściach, które nie są bezpośrednio związane z wynikami wyszukiwania. To powiedziawszy, nie każda kampania płatnego wyszukiwania będzie działać dla każdej firmy. Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z kampanii reklamowej, ważne jest, aby zrozumieć, co sprawia, że kampania się nie udaje – i dlaczego to może nie być taka zła rzecz. Przyjrzyjmy się kilku powszechnym powodom, dla których firmy powinny przestać używać płatnej reklamy w wyszukiwarkach jako swojego głównego kanału reklamy cyfrowej, zamiast tego wybierając organiczne metody SEO, które przyniosą lepsze rezultaty.
Google płaci tylko wtedy, gdy ludzie korzystają z ich strony
Jest to jeden z najczęstszych błędnych przekonań na temat reklamy cyfrowej. Chociaż Google pozwala reklamodawcom używać pewnych słów kluczowych i tematów w swoich reklamach, nie robi tego, aby nagradzać użytkowników, którzy są po prostu czytanie lub skimming zawartości witryny. Tak długo, jak użytkownik Internetu albo kliknie reklamę lub używa słowa kluczowego w ich zapytaniu, które wywołuje reklamę, firma będzie płacić reklamodawcy. Google również nie obchodzi, czy użytkownicy rzeczywiście kliknąć reklamę, czy nie. Śledzi tylko wrażenie, lub jak wiele z witryny internetowej reklama jest wyświetlana na – i to nie ma nic wspólnego z tym, ilu odwiedzających rzeczywiście kliknąć reklamę. Jest to ważne rozróżnienie, ponieważ oznacza to, że nawet jeśli znaczna liczba osób widzi Twoją reklamę, nie oznacza to, że kliknęli. Jeśli ktoś widzi i skims zawartości witryny, ale nie dostać się do punktu, w którym klikną reklamę, te odwiedzających są nadal liczone jako „wrażenie” – i nie dostaniesz zapłaty.
Google może zignorować wynik jakości Twojej witryny
Jest to jedno z największych zagrożeń związanych z umieszczeniem swoich wysiłków w płatnych reklamach – i to jest jeden, że wiele firm nie są nawet świadomi! Google zarządza wynikiem jakości dla wszystkich swoich reklamodawców, używając tego wyniku do określenia, które reklamy pojawią się w wynikach wyszukiwania użytkownika. Jeśli używasz płatnych reklam, możliwe jest, że ten wynik dla Twojej firmy może spaść poniżej poziomu, na którym nie dostaniesz już żadnych płatnych wyników. Chociaż Google nie ujawnia, jak decyduje o tym wyniku odcięcia, mówi, że patrzy na różne metryki, w tym ile kliknięć reklama ma i ile pieniędzy przynosi. Tak więc, jeśli wydać tonę gotówki na płatnych reklam, ale większość kliknięć tylko wynik w kilka dolarów, Twój ogólny dochód może spaść poniżej poziomu, gdzie można dostać pieniądze za reklamy.
Reklamy są zazwyczaj nieistotne dla użytkowników
Spójrzmy prawdzie w oczy – użytkownicy nie odwiedzają Twojej strony, ponieważ chcą dowiedzieć się o korzyściach płynących z używania produktów Twojego konkurenta. Reklamy nie zastąpią dobrej treści i Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Ponieważ reklamy Google Ads są skoncentrowane wokół słów kluczowych, często mają na celu przede wszystkim prowadzenie sprzedaży dla reklamodawcy. W rezultacie większość reklam, które widzisz online, koncentruje się na promocji produktu, często z dużym naciskiem na słowa kluczowe, które są nieistotne dla treści, w których są umieszczone. Podobnie jak w linkach do artykułów, płatne reklamy nie zawsze są związane z docelowymi terminami wyszukiwania odbiorców. Mogą one być skoncentrowane na ogólnych słów kluczowych produktów, a nawet zupełnie nowe frazy, które nie mają nic wspólnego z produktami lub niszą.
Google Ads płatny ruch – podsumowanie
Teraz, gdy przeszliśmy przez kilka wspólnych powodów, dlaczego płatna reklama w wyszukiwarce może być złym pomysłem dla Twojej firmy, spójrzmy na niektóre obszary, w których organiczne SEO faktycznie ma przewagę – i dlaczego musisz wrócić do polegania na tych linkach, opisach i linkach kanonicznych dla swojej witryny. Przede wszystkim zacznijmy od tego, że płatne reklamy często mają niższą jakość treści – więc nie tylko ryzykujesz niższe rankingi, ale także więcej nieistotnych wyników. Google nie dba o to, czy użytkownicy klikają Twoje reklamy, więc raczej nie będą tak skoncentrowani na Twojej treści, jak na Twojej stronie internetowej. Następnie, mamy kwestię adekwatności reklam. Bez względu na to, jak dobre są Twoje płatne reklamy, nie są one w stanie przykuć uwagi użytkowników tak, jak potrafią to zrobić Twoje strony.
Organiczne SEO jest bardziej skuteczne
Jest kilka powodów, dla których organiczne SEO jest faktycznie bardziej skuteczne niż płatne wyszukiwanie:
- Linki na twojej stronie mogą zawierać więcej odpowiedniego tekstu niż w płatnych reklamach.
- Linki są tym, co ma największe znaczenie w określaniu twoich rankingów, a płatne reklamy są tylko niewielką częścią równania.
- Twoja strona jest bardziej prawdopodobne, aby uszeregować dla słów kluczowych, które chcesz uszeregować, jeśli jest to autorytatywna treść, a nie tylko link wypełniony reklamy. Dalej, spójrzmy na argument, że płatne reklamy są bardziej skuteczne niż organiczne SEO. Jeśli tak jest, dlaczego tak wiele firm decyduje się na współpracę z nim?
Ruch płatny Google Ads – podsumowanie
Podczas gdy płatne reklamy w wyszukiwarce mogą na początku wydawać się atrakcyjną opcją, w rzeczywistości są one znacznie mniej skuteczne niż dobrze zoptymalizowana kampania organicznego SEO. Google może być świetną platformą do badania nowych produktów lub znajdowania informacji – ale nie jest to najlepszy wybór do kierowania ruchu na Twoją stronę. Zwłaszcza, że Google zmierza w kierunku mniej istotnych treści, może to być jeden z największych błędów marketingu cyfrowego, jaki popełnia Twoja firma.